Khamis, 12 Julai 2018

HOBI SAYA

 Assalamualaikum wbt,, hai salam pertemuan yang kedua kalinya dalam entri blog saya. oke hari ini saya nak berbual tentang hobi dan minat saya di masa-masa lapang, firstly saya nak ucapkan terima kasih banyak-banyak pada yang sudi luangkan masa untuk tinjau-tinjau blog saya yang tak seberapa ni, jutaan terima kasih buat awak-awak semua ya. then let get start!!!!

tada!!!!!! ahahaha nampak tak gambar makanan tuh, kikikiki agak-agak dah boleh agak tak apa hobi saya, ahahaha so nie hobi pertama saya sejak bergelar isteri ni, sifu saya iailah google n my beloved dear mom (ceh terbahasa inggeris pula), sejak bergelar isteri nie saya rajin sangat masak walau penat macam mana sekalipun saya tetap akan masak kecuali memang masa tu padat sangt dengan aktiviti kerja dan kelas pembelajaran memang akan makan luar lah jawapnya, lagi pun suami saya jenis suka makan dekat rumah, so saya akan cari berbagai resepi atau setiap hari akan cari menu yang suami berkenan makan, maka sesi bersillat di dapur pun akan di mulai,kiranya memasak ni hobi baru kikiki masa bujang masak yang ringkas dah cukup buat alas perut.



Jeng-, jeng, jeng ha,,,bila awak-awak semua buka video diatas maka dari itu awak-awak semua akan tahu apa dia hobi saya di masa lapang, aip!!! bukan, saya bukan suka make up ahahaha cuma suka tgk video tutorial make up, lepas tu kumpul alat make up banyak-banyka buat azimat ahahahaha, sebab bukan reti pakai( tangan sis tak seni )bila makeup jak hasilnya  jadi nenek kebayan tak pernah jadi kajol pun (kikikikikiki) so hobi bila masa-masa lapang ni buka youtube tengok tutorial makeup terasa puas hati dekat situ rasa seronok walaupun tak mampu nak bersolek macam mana dalam video tu buat, ala normalkan naluri kewanitaan suka akan kecantikan.tapi hobi ni jarang sekali dapat buat hari-hari sebab kesibukan kerja adakalanya membuatkan saya letih dan melayan mata dengan tidur semampu dan seawal yang boleh.




 Hobi saya yang terakhir ialah.....mendengar musik dikala sunyi, sepi , atau saat bersendirian..haa dengan aplikasi joox ni lah selalunya saya akan layan lagu sampai terlelap, kadang juga dengar lagu ni buat saya tenang dan meredakan tekanan dan penat bekerja seharian, kira macam terapi diri untuk diri sendiri. dengar lagu dekat satu tempat sunyi rasa tenang jiwa, saya lebih gemar kepada lagu bergenre arab klasik, balada, party style, country dan yang penting ianya lagu-lagu barat dan lagu- lagu dari negara arab. Bunyi musik dari genre arab klasik kadang kala mampu membuat saya rasa gembira dan yang paling penting jiwa saya akan turut menari bersama kikiki ewah hebat kau sis!!! ahahahaha.


 dari itu berakhirlah coretan berkenaan tentang hobi saya di kala masa lapang, hobi saya biasa-biasa saja tiada yang menarik sangat dan saya yakin saya berkongsi minat dan hobi yang sama dengan ribuaan bahkan jutaan orang di dunia ini, in shaa Allah jika di berikan kesempatan maka berjumpa lagi kita di entri saya yang seterusnya,dont forget to like.. follow my story dan kalau ada yang hendak di bicarakan sama jom komen!!! salam sayang dari saya syarmilah~~~~~~~~~~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan